Over Home

Balbalschool een avontuur met onze beste vriend.... de bal

KOM VANDAAG NOG LID
Iedereen welkom
Niemand buitenspel
Beweeg - en voetbalschool
Meer dan een sport
een kunst
Verschillende locaties
We bieden activiteiten aan
op verschillende locaties
Trainingen op maat van het kind
Met een duim en een schouderklopje
bereik je heel veel

Over Balbalschool

Toen ik eerder toevallig in contact kwam met Philippe Servais uit Oostende veranderde deze ontmoeting mijn leven.
Zijn enthousiasme, zijn jeugdvoetbalvisie, zijn toegankelijkheid, zijn omgangsvormen, … en verbondenheid met mensen en kinderen werkten toen heel aanstekelijk.
Hij liet me toe in zijn balbal wereld, die hij in Oostende volop aan het uitzetten was. Ik werd fan van Philippe maar ook fan van zijn balbal voetbalschool en visie.
In het verlengde van mijn grote voorbeeld Philippe Servais, startte ik in 2006 met heel veel inspiratie en enthousiasme een balbal voetbalschool in de Westhoek.
Ondertussen groeide de balbal voetbalschool uit tot een onafhankelijke balbal beweeg -en voetbalschool waar kinderen tussen 5 en 15 jaar terecht kunnen voor een breed en uitgebreid gamma aan balbal activiteiten ( balbal stages, balbal dagen, wekelijkse balbal lessen, balbal beweegsessies voor kleuters, …).

De balbalschool vertrekt vanuit het individu en bovenal vanuit datgene wat het kind kan en is.
We zetten enerzijds in op de persoonlijke evolutie op het vlak van het voetbalspelletje ( technisch en inzichtelijk ) terwijl we anderzijds ook volop inzetten op de persoonlijke ontwikkeling van mentale en sociale vaardigheden, die we via het middel voetbal op maat proberen te accentueren.

Een dubbele opdracht dus, …

De balbal aanpak vertelt niet hoeveel punten uw kind scoort op verschillende items, maar het schetst uw kind – het geeft een beeld van uw kind.
Het vertelt u hoe uw kind zich ontplooit, hoe het omgaat met winst en verliest, hoe het denkt, zich inzet, probeert, faalt, lukt ! Uw kind doet wat het kan, zoals u en zoals wij.
Het hoeft niet perfect te zijn. Het mag zichzelf zijn, … pas dan zal het durven proberen, opnieuw beginnen, zoeken en uiteindelijk … lukken !
Een positieve ervaring zal smaken, … we kunnen dan stilaan schakelen naar de kunst van het leren vliegen,… op die manier komen we misschien op plekken waar nog nooit iemand is geweest.
Geef kinderen een balbal pluim, … en ze vliegen ! Balbal maakt werk van het talent van iedere speler en helpt hem graag op weg in zijn persoonlijke ontdekkingstocht.

Kristof Mortier

Balbal Hoofdtrainer en bezieler

Kristof Mortier
In de balbalschool wordt een “zijn” een “worden” !